Jak získat nové členy pro svůj klub?

Pro každý klub bojových umění je získávání nových členů nezbytnou prací, které se chceme začátkem září pověnovat. Podíváme se na různé způsoby, kterými můžete nové členy zlákat.
V každém klubu se čas od času najdou lidé, kteří se z nějakého důvodu již s novou sezónou nevrátí. Také proto je nabírání nových členu důležité pro udržitelnost plynulého chodu klubu. Noví členové přinášejí nové dovednosti a zkušenosti pro instruktory a stávající členy. Ale jak je přilákat?
Je mnoho otázek, které byste měli promyslet předtím, než započnete své snažení. Zde je pár příkladů do začátku:
Nabíráte členy pro úplně nový klub?
Pokud jste začínajícím klubem, známosti Vašich počátečních členů jsou velice důležité. Požádejte a zvěte přátele již příchozích cvičenců na ukázkové hodiny. V lepším případě ti nedorazí sami, ale v doprovodu dalších přátel. Nejlepší reklamou je reference ze zkušenosti.
Existující kluby se mohou zaměřit na věkové složení svých členů.
Chcete více členů stejné věkové skupiny, která Vám chodí na hodiny? Nebo chcete svou členskou základnu rozšířit skrz generace? Je klub převážně ženský nebo mužský? Chcete v tomto složení pokračovat nebo se zaměřit na opačné pohlaví? Dle odpovědí na své otázky přizpůsobte orientaci svých letáků a reklamy. Posilte preferované skupiny a věnujte jim nejlepší časy ve svém rozvrhu hodin.
Čím chcete, aby byl Váš klub?
Jeden chce vychovat sportovce na špičkové úrovni, druhý vybudovat duchovní centrum, třetí komunitní klub, který zapojuje do svého dění celé rodiny. Bojová umění nabízejí širokou škálu zaměření s různými kombinacemi. Dle svého výběru můžete cílit na „obecenstvo“. Zamyslete se nad tím, co by Vaši cílovou skupinu oslovilo nejvíce. Můžete se spojit s místní školou a nabídnout jim hodiny, které by suplovaly dětem družinu, můžete zajít do nedalekého fitka a vytvořit spolupráci ve sdílení členů nebo oboustranných slev pro členy toho druhého, můžete obejít velké firmy ve městě a nalákat jejich zaměstnance na odpolední aktivitu potřebnou pro relaxaci a aktivní odpočinek. Můžete to také nechat plynout a cílit jen na členy, kteří mají opravdý zájem a najdu si Vás sami.
Virtuální prezentace.
Nedílnou součástí dnešní doby je samožrejmě dostatečná prezentace Vašeho klubu na síti. Od webovek po sociální sítě. Nechte Vaše trenéry vyniknout, informujte své členy o úspěších a činnostech a nechte jim prostor, aby mohli také své snažení okomentovat a sdílet s dalšími členy. Poskytněte dostatek informací a nechte své nováčky i pokročilé, aby žili svým uměním i ve „volném čase“.